سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بچه های خاکریز
قالب وبلاگ
لینک دوستان

قسمت دوم :
یک امیر نشین دبی که صاحب یک بازار معروف دراین شهر است با پرداخت 400 هزار دلار به یک گروه موسیقی نوپای ایرانی از آنان خواسته است که همزمان با رسیدن سال جدید ایرانی ترانه ای به بازار عرضه کنند که در وصف شهر دبی باشد .
این خبر در تلویزیون های 24 ساعته لس آنجلسی انعکاس وسیعی داشته و واکنش های مجریان آنهارا نیز در پی داشته است.
درپی موضع گیری های شدید ایرانیان مقیم آمریکا واروپا ومجریان شبکه های تلویزیونی ماهواره ای علیه ترانه سفارشی " دبی دبی "
و درحالی که "بازتاب" درخبر خود نامی از دلال مرتبط با امیر نشین های دبی نبرده بود، حمید شب خیز"مدیر شبکه تلویزیونی ITN به طرفداری از اسماعیل ،برنامه ای طراحی کرد تا به نوعی از انتشار اخباری علیه او ودرنهایت فروش نرفتن آلبوم" قبول قبول" جلوگیری کند .
این درحالی است که درمحافل لس آنجلس گفته می شود بیش از شب خیز،علیرضا امیر قاسمی ( مدیر شبکه طپش) باید از اسی دفاع می کرد اما وی به طور کامل سکوت کرده وخودرا از این برنامه کنار کشیده است.
اقدامات شبخیز اما به هیچ عنوان به نفع اسماعیل تمام نشده واو در مصاحبه ای کاملا ناهماهنگ علیه دیگر خوانندگان لس آنجلسی سخن پرانی کرد.
شب خیز گفت:موضوع پرداخت 400 هزار دلار به اسی برای خواندن ترانه دبی دبی کذب محض است اما من خوانندگانی را می شناسم که با دریافت فقط 5 هزار دلار حاضرند این گونه ترانه هارا اجرا کنند .
حمید شب خیز که پیش از این به دلیل دفاع از دلالان دبی نشین مورد انتقاد ایرانیان مقیم آمریکا واروپا قرار گرفته بود اکنون نیز در آگهی های تبلیغاتی تلویزیون خود برای شرکت های فعال در امارات متحده عربی،از آوردن نام خلیج فارس خودداری کرده ودر این شوهای تبلیغاتی به آوردن نام خلیج اکتفا می کند .
آگهی مربوط به" املاک نیلی "یکی از تیزرهای همیشگی تلویزیون او است که در آن فقط به آوردن نام خلیج اکتفا شده است . وی در دیگر تیزرهای تبلیغاتی خوداز آوردن فارس بعداز واژه خلیج خودداری می کند .


خوب حمید آقا سلام
اعتراف : بابا دست مریزاد ، یک وقتایی برنامه هات واقعآ زیباست ... اما برای کی ؟ برای من ؟ نچچچچچ

من جوون 68 ام رقاصه های زمان محمد رضا رو بیاد نمیارم (خدا روشکر) ولی خوب عده ی زیادی از مردم ایران اون زمان ها رو یادشونه ، تو اون خاطره ها رو براشون زنده میکنی والبته ورژن های جدید و جوانتری رو هم به اونا معرفی میکنی که مبادا یک وقت راه مرضیه و حمیرا و مهستی تو ایران ادامه پیدا نکنه .
اینجوریه که میشن طرفدارت به خصوص آخر شبها که بیکار میشن و خوب تلویزیون جمهوری اسلامی ایران هم این فرصت رو در اختیارت گذاشته دیگه ؛ نه برنامه جذابی برای این قشر داره و نه حتی اینهارو مد نظرش داره که همچین انسان هایی هم در ایران زندگی میکنن وگرنه با گذاشتن چندتا کنسرت با کیفیت میتونه اونا رو کاملاً جذب کنه مثلاَ یک کنسرت علی لهراسبی ، سیاوش قمیشی ، معین و گروه آرین راه بندازین ببینین کل تهران نمیان خداییش (نگن فقط انتقاد کرده راهکار دادم) ، امروزه به اینجور کارا میگن آزادی (دوره آخر الزمان دیگه).
تو همین کشور ساختگی امارات میان این کنسرت هارو میزارن ملت هم میرن کلی پول خرج میکنن و میان دسته آخر میگن تو ایران آزادی نیست ... (عجیبه ها ، البته این از اون مسخره ترین مصداق های آزادی هست که تو ایران مورد توجه)
تو همین امارات یک عده آل و آلچه به مردم حکومت میکنن نه انتخاباتی نه قوایه مستقلی دارن نه ارتششون دسته خودشونه (ارتششون بی اذن آمریکا تکون نمیخوره) همه چی دسته آل و آلچه هاست ، میگن اونجا آزادی هست اینجا نیست !!!
خلاصه حمید آقا کار ندارم چی بودی و چی شدی و چی خواهی شد،ولی اینو بدون عزیزم اینجا ایران ه...
موقعی که همه شبکه های مسخره ماهواره ای یکی پس از دیگری ورشکست شدن و صدایه بوق پخش میکردن، یک طرح جمع آوری کمک برای نجات شبکه ات زدی که فکر نکنم 10 هزار دلار هم جمع شد ، بعدشم شما و اون دوسته عزیزت یک شبکه جدید باز کردین . ما همون موقع شصتمون خبر دار شد که اون جهت گیری های سیاسی که از چند وقت قبل شروع کرده بودی از کجا آب میخوره (بودجه بی صاحب کنگره آمریکا رو یکی باید بزنه تو رگ دیگه کی بهتر از تو حمید آقا) ، حالا خداییش مزدور ساندیس خور منم یا تو؟ (ساندیس کجا دلارهای سبز کجا؟ تازه مایم که تاحالا ساندیسی ندیدیم خداییش)

__ حالا این روزها یکی از مراکز اعلام اغتشاشات و وعده گذاشتن برای روز و مسیر و ساعته اون شده شبکه وزین شما ITN
ولی اینو بدون که تا روح بسیج تو این کشور زندس ، تا عکس و راه و منش حاج ابراهیم همت و محمود کاوه و عباس بابایی و جواد فکوری و حسین فهمیده و مهدی زین الدین و عبدالحسین برونسی و ... تو این کشور هست
تو و رقاصه های تمام دنیا هیچ غلطی نمیتونین بکنین ، ولی خوب میتونید بعضی ها رو فریب بدید یا تحریک کنید متاسفانه ...


[ جمعه 89/12/6 ] [ 9:54 صبح ] [ امین ] [ نظرات () ]

میدونم خیلی طولانی هست ولی باور کنید ارزش خوندن رو داره ؛ این دو قسمت اول رو از اینترنت پیدا کردم هر آنچه که از حمید شبخیز در اینترنت موجود بود . البته تحلیل خودم رو هم در آخرش گفتم .

قسمت اول :

"حمید شب‌خیز" خودش را کارگر این کار (تلویزیون‌داری) می‌داند و همیشه در جواب  مخالفان و دشمنان می‌گوید که کارش را با دست خالی آغاز کرده و حالا هم که به اینجا رسیده هنوز کارهای تلویزیون‌اش را خودش انجام می‌دهد و حتی استودیو را جارو می‌زند!

او که کارمند «ایرفرانس» بود در سال 1981 پس از آن که در جریان مجادله ای از یک فرد مذهبی سیلی خورد، تصمیم خود را برای مهاجرت به آمریکا گرفت. شب‌خیز در ابتدای حضور در آمریکا به رستوران‌داری پرداخت و به گفته خود اولین کسی است که اقدام به ضبط برنامه در آمریکا کرده. او خوشحال است از این که تلویزیونی به راه انداخته که: باب طبع خانواده‌هاست و «مردم تنها به خاطر صفا و صمیمیت جاری در تلویزیون»، می‌نشینند پای برنامه‌هایش و با نداری و کمبود‌های تلویزیون و برنامه‌ها کنار می‌آیند و لذتش را می‌برند
!

در حقیقت همین شروع و یک جور‌هایی قدیمی‌بودن اش، افتخاری برای شب‌خیز به حساب می‌آید؛ و این که با دست خالی به آمریکا آمده و ابتدا یک رادیو داشته و بعد تلویزیونی چند ساعته و برنامه‌ها هم نه در استودیو که در گاراژ منزلش و با یک دوربین نه چندان پیشرفته ضبط می‌شده و بعد توسط خود شب خیز ادیت. شب‌خیز البته این کار را نه در خارج از ایران که وقتی پیش از انقلاب در ایران بوده شروع کرده؛ با سوئیچینگ شو‌های تلویزیونی. و حالا هم خب چند شبکه دارد و به قول خودش جوانان زیادی «طرح کاد»شان را پیشش گذرانده‌ و از او کار یاد گرفته‌اند. و همه این‌ها سپر حمید شب‌خیز است در مقابل حمله‌های گاه و بی‌گاه رقیبان که شب‌خیز از آن‌ها به عنوان «تازه وارد‌هایی که کارشان را بلد نیستند» یاد می‌کند
.

چهره و اسم حمیدآقا تا قبل از به وجود آمدن شبکه‌های ماهواره‌ای کاملا نا آشنا بود؛ و تنها آن هایی که خیلی پی گیر بودند با اسم برادرش «فرید شب‌خیز» (آهنگساز و برنامه ساز تلویزیون رسمی‌ایران) آشنا بودند و همچنین برادر دیگرش «رحیم شب‌خیز» که استودیو ضبط صدا دارد. اما در میان آن همه شو‌های نوروزی هم که از آن ور آب به اینجا می‌رسید، پیش از این که تصاویر تلویزیونش برای ایران پخش بشود، مردم با اسم او در برنامه‌های تلویزیونی NITV تنها تلویزیون ماهواره‌ای موجود آن زمان) آشنا شدند؛ وقتی که «ضیا آتابای» و چند برنامه ساز دیگر به شدت به او حمله می‌کردند و از او می‌خواستند جلو دوربین لااقل رعایت ادب را بکند و با آن لحن زننده در مورد همکارهای خود صحبت نکند . تصویری که از حمید شب‌خیز پیش از رویت چهره‌اش برای مخاطبان برنامه‌های ماهواره ترسیم شد، کسی بود که برنامه‌هایش به فحاشی و خط و نشان کشیدن برای دیگران می‌گذرد. تصویری که با آغاز به کار تلویزیون ایرانITN  کاملا تغییر کرد. شب‌خیز کسی بود که جلو دوربین می‌نشست، همه چیز را - از ساختن برنامه تا حاشیه‌ها را- سهل می‌گذراند و به قول خودش نان و ماستش را می‌خورد
!

شب‌خیز در مدت کوتاهی تبدیل به شخصیتی شد مورد توجه مخاطبینی که حوصله برنامه‌های سیاسی و پُر از جنگ اعصاب شبکه‌های دیگر را نداشتند و بیشتر خوش داشتند که بنشینند و با بی‌خیالی و ساده انگاری شب‌خیز حال کنند. اما چند وقت پیش این سبک و سیاق برایش دردسر ساز شد؛ کمپانی «کلتکس» اعلام کرده بود که تنها شبکه‌های مورد تائید این کمپانی حق پخش محصولاتش را دارند. اما شب‌خیز که کلاً به این کار‌ها کاری ندارد، به پخش موزیک ویدئو‌های کمپانی کلتکس ادامه داده و «سوو» شد و به پرداخت نیم میلیون دلار غرامت، محکوم. پس برای به دست آوردن مبلغ غرامت، به برنامه مورد علاقه‌اش پرداخت و یک «تله تان» ویژه گذاشت و از هواداران شبکه اش خواست که با کمک‌های خودشان از زمین خوردن تلویزیون او جلوگیری کنند
.

این مبلغ هنگفت در مدتی کوتاه جمع آوری شد و شب‌خیز جریمه را پرداخت کرد. اما ماجرا در اینجا خاتمه نیافت؛ «مهران عبدشاه» مدیر شبکه IPN در برنامه‌ای شب‌خیز را کلاه بردار و شارلاتان خطاب کرد و گفت: اگر این شبکه مشکل مالی داشته پس چه طور می‌خواهد دو شبکه جدید افتتاح کند؟ و بعد ادامه داد: شب‌خیز با پولی که از مردم جمع می‌کند برای استفاده‌های شخصی سود می‌برد و حتی نشانی منزل گویا لوکس شب‌خیز را در برنامه‌اش اعلام کرد تا مردم بروند و ببینند... حرف‌های عبدشاه فارغ از مستند بودن یا نبودنش، پُر بیراه نیست؛ چون شب‌خیز سالی یک بار برنامه تله تان اش را برگزار می‌کند! در کنار آن، او موفق به جذب تبلیغات و اسپانسر‌های زیادی شده و چند حامی‌مالی قدرتمند هم دارد. اما باز کیفیت برنامه‌های شبکه‌اش در حد نازلی باقی مانده و هیچ پیشرفتی نکرده است. البته این میان، مخاطبان هستند که با همین حمید شب‌خیز که سمبلی‌ست از شوخ و شنگی و بی‌خیالی، حال می‌کنند و شخصیت به ظاهر مثبت و بی‌غل و غش او را دور از این انگ‌ها می‌دانند
.
ادامه مطلب

[ جمعه 89/12/6 ] [ 9:33 صبح ] [ امین ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By امین :.